Що ж таке оптимальний ігровий стан? І як його сформувати?
Відповідь на ці питання досить об’ємна і складається з великої кількості інформації. Щоб не втомити читача, я буду подавати її порційно. Загалом, зараз люди неохоче читають, не те що книжки, а й просто довгі дописи. Ми живемо у вік швидкої інформації, і чим далі, тим складніше зосереджуватися на текстовому варіанті. Та все ж саме такий варіант найкраще впливає на когнітивну систему та сприяє формуванню стійких нейронних зв’язків.
Оптимальний ігровий стан, за Джаредом Тендлером, визначається як:
✦ Гра А (Game A) – стан, у якому гравець знаходиться на піку своєї продуктивності. У цей період гравець демонструє найкращу гру, здатний чітко мислити, приймати швидкі та виважені рішення, і повністю контролює емоції. Гра А відповідає тому часу, коли все йде за планом, і гравець відчуває впевненість у своїх діях.
✦ Гра Б (Game B) – це протилежний стан, коли гравець не може демонструвати свій найкращий рівень гри. Це може бути викликано різними факторами: стресом, втомою, емоційними проблемами або просто поганим днем. У стані Гри Б гравець може припускатися помилок, бути менш уважним та рефлексивним. Тендлер, вводячи лише два визначення, спростив градацію опису ігрових станів. Насправді це визначення досить умовне, але все ж дає нам деяке уявлення про взаємозв’язок і можливість контролю нашого ментального стану та якості гри.
Набагато глибше в цьому напрямку попрацював відомий світовий психолог Міхаї Чиксентміхайї, що створив теорію і концепцію "потоку". Взагалі, у мене є відчуття, що Тендлер надихався для написання своїх книжок саме його трудами.
Стан потоку, який також відомий як "зона", це психологічний стан, в якому людина повністю занурена в діяльність, тотально сконцетрована, відчуває повне залучення і насолоду від процесу виконання. Цей термін був створений психологом Міхаї В. Чиксентміхайї. Стан потоку часто описують як відчуття, коли час наче зупиняється, і все інше зникає на тлі зосередження на поточній меті.
Паралелі між станом потоку та станом Гри А:
- Оптимальна продуктивність: Як у стані потоку, так і в стані Гри А, особа демонструє високу продуктивність. Гравці в стані Гри А, як і особи у стані потоку, відчувають, що їхні дії відбуваються гладко і ефективно.
- Зосередженість і відсутність відволікаючих факторів: В обох станах людина має високу ступінь концентрації. Вони зосереджені лише на діяльності, що виконується, і відсікають зовнішні відволікаючі фактори.
- Емоційний контроль: У стані Гри А, як і в потоці, особа контролює свої емоції, що дозволяє зберігати спокій і ухилятися від необдуманих рішень, які можуть негативно вплинути на продуктивність.
- Націленість на процес, а не на результат: У стані потоку люди насолоджуються самим процесом діяльності, а не тільки очікуванням результату. Схожим чином, гравці в Грі А зосереджуються на правильному виконанні ігрових дій, а не просто на виграші.
А тепер дамо характеристику оптимальн
ого ігрового стану і з чого він складається:
❉ Висока концентрація: Гравець повністю зосереджений на задачі, забуваючи про зовнішні відволікання та думки, які не стосуються діяльності.
❉ Ясність завдань і цілей: Гравець чітко розуміє, що від нього вимагається в даний момент, і які короткострокові та довгострокові цілі він має досягти.
❉ Підтримка вмінь і здібностей: Рівень складності завдання відповідає навичкам гравця, забезпечуючи виклик, але не формуючи надмірного стресу. Тобто завдання, що ви ставите перед собою, має бути складним, але не таким, щоб ви "перегоріли".
❉ Відсутність страху перед помилками: У оптимальному ігровому стані гравець відчуває безпеку для експериментів і прийняття стратегічних ризиків без страху зазнати невдачі. Тобто ми маємо бути досить рішучими, а ризики при цьому свідомі і виважені. Іншими словами помилки , що ми робимо не викликають у нас емоцій.
❉ Контроль емоцій: Гравець має добре керувати своїми емоціями, підтримуючи позитивний настрій та належну мотивацію, що забезпечує стійкість до тимчасових невдач.
❉ Насолода процесом: Гравець має отримувати задоволення від самої діяльності, не зациклюючись виключно на результаті.
❉ Внутрішня мотивація: Мотивація до діяльності походить зсередини, що сприяє глибшій зануреності, тотальності та тривалій увазі до завдання. Тобто повинна бути власна глибока мотивація до діяльності .
Ну і головне питання, як сформувати даний стан та підтримувати його?
Це найскладніше, і цю тему я постараюсь докладно розкрити в своїх слідучих статтях.
Ну а поки давайте розглянемо загальну методологію у мене на каналі https://t.me/psypokerinfo
P.S. на кртинці якраз японський ієрогліф 流 (ryū), що означає "потік", виконаний в стилі традиційної японської каліграфії. Правда ж гарно?
Якщо є питання то буду радий відповісти.


Головне що дратує це зовнішні фактори.
Граєш все добре аж раптом хтось тебе питає якусь дурість та все, столи можна закривати.
Ще не можна сідати коли є не виконані справи. Типу дружина просить щось зробити, а ти відклав на потім, треба зробити а потім го катати
Так і я як раз планую про це поговорити в своєму наступному пості про концетрацію, чому так важжливо створити ігровий простір де ніщо не буде тебе відволікати