покер, як робота. про свій досвід

покер мені дає свободу.
незалежність і дохід.
говорив він їй в трамваї
компостуючи талон.

(с) автора не пам'ятаю. переклад +/- точний)

поки писав попередній пост один з абзаців наштовхнув на думку написати про покер, як роботу. оскільки це моє єдине джерело прибутку років п'ять, то наче як можу висловлюватися з цього приводу.

все нижче суб'єктивно і цілком нормально, шо на деякі або всі пункти і мої висновки може і має бути інша думка ;)

вступ, який можна пропустити. бо все це в одному з перших постів на СМ писав.

Спойлер

загалом не розглядав покер, як основне джерело діяльності і доходу.

вперше про це задумався в 2014. обставини так склалися, шо на початку червня став тимчасово безробітним. і хоча пропозиції з роботою були, але вирішив відпочити кілька місяців, бо до цього кілька років працював у режимі 24/7.

буде не дуже правильно говорити, шо я місяць-два побув у ролі професійного гравця. хіба чисто формально.
невелика фінансова подушка в мене була, грав недорого і виграю чи програю кілька сотень ніякого значення не мало, бо по суті чекав на конкретну пропозицію з роботою.

слід також сказати, шо в мене не завжди був час і бажання грати. з дня знайомства з покером десь наче у 2008 до 2014 в мене було кілька періодів по ~півроку, коли не зіграв жодної роздачі.

тож на 14-му особливо зупинятися нема сенсу. до всього мені і згадати важко, шо тоді грав. і чи в + чи в - взагалі.

питання знову виникло, коли мені підрізали зп десь через рік.
працював у держструктурі, а там із зарплатнями окремі приколи.

не те, шоб дуже вибагливий, але якшо ти звик пити гінес і курити порядні цигарки, то доволі важко перейти на чернігівське світле і приму. тож мені стало потрібно більше грошей =)

відповідно десь у 2015 знову згадав про покер і почав потроху грати.
міксував нл10-20+мтт від 1 до 10 баксів+СнГшки по 3-5. спочатку багато не заробляв, але по парі сотень на місяць виходило.
тоді ж десь наткнувся на допис про сателіти. зрозуміло, шо знав про їхнє існування, але ніколи серйозно не розглядав катати їх пачками.
вирішив спробувати і таким чином почав доволі регулярно грати турніри по 50-100Е.
проходи в ітм дали можливість розшрити щомісячний "фонд сателітів" і, якшо правильно пам'ятаю, то доларів до 500/місяць доходило чисто на сати.

десь у 2016 покер вже став стабільно складати якусь частину моїх щомісячних доходів.

шоб довго не мусолити і не вдаватися у деталі, то вже з 2017-го не працював в офісі і був зосереджений саме на покері.
дуже виручав фріланс, який періодично брав до 2020. ну а з 2021 вже заробляю тільки грою.

частина з висновками, яку теж можна пропустити, але чому ви тоді переходили на цю сторінку? =)

плюси: вільний графік. ви можете спати скільки хочете. можете планувати свій день, як заманеться. можете взяти ноутбук і поїхати пожити кудись.
зважаючи на нашу реальність для більшості мова зараз не про якусь країну вашої мрії чи загалом цікаву з туристичного боку.
це може бути і сусіднє місто чи регіон. мені от подобається харків. якось десь на тиждень приїхав на такий собі довгий вікенд, який включав у себе і гру в покер, і прогулянки по місту, і пиво.

Спойлер

але да, якшо ви мттшник і граєте певну сітку турнірів, тоді цей пункт вже може бути менш актуальний.
якшо ви кешевик орієнтований на лідерборди, то вже теж трохи не те виходить.
якшо є діти, дружина чи ще якісь зобов'язання, то вже теж все непросто.

ще до плюсів (хоча це кому як): все чесно.

ніхто не стоїть над вами. ви ні від кого не залежите і ніхто не залежить від вас. 

всі проблеми виключно у дзеркала. якшо хтось у чомусь і винен, то лише ти. якшо у локального чи глобального успіху є ім'я, то воно твоє.
немає якоїсь незаслуженої критики, скажімо. немає упередженого ставлення і всякого такого з чим можна стикнутися на стандартній роботі.

безумовно покер в цьому плані не унікальний. але, як на мене, це таки зручніше власної справи. +тут для роботи тільки і треба пк/ноут+інтернет.

до неприємного. мінуси: шоб вищезазначені плюси були доступні треба катати в +. такий от невеликий нюанс 😁
і хоча покер передбачає певну нестабільність доходів. та все ж у цій нестабільності є певна стабільність.
(якшо не казати про багатотисячні профіти, а говорити в межах більш реалістичних)
якшо ви собі виводите, скажімо, на основі року доволі прийнятні 1000 баксів в місяць це не значить, шо наступний рік буде таким самим або ще й кращим. 
(але це вже суто моє бачення з "готуйся до найгіршого, але вір у краще")

на противагу офісна робота зазвичай передбачає впевненість у грошах, які ви отримаєте у наступному місяці. відповідно є стабільність і ваше планування витрат більш реалістичніше.

часто відзначають стрес. ну, не знаю. не без того, звісно, але навіть у самих неприємних стріках я курив цигарку і думав, ну ок. можна кинути і повернутися на роботу в офіс... і все. це завжди мало терапевнитний ефект для мене. бо якшо обирати там і тут, то мені краще катати.
нічого не маю проти офісної роботи, але особисто мені більш привабливо грати покер.

не до + і не до -: асоціалізація. на роботі є взаємодія з іншими людьми, а якшо ви гріндите, то цього нема.
ідеально, якшо ви інтроверт. якшо ж потребуєте спілкування, то це не ваше.
в мене от є знайома сммниця, яка могла б працювати вдома, але ходить в офіс саме тому, шо їй дискомфортно працювати вдома.

питання, які ніхто може і не задасть, але відповім:
- найбільший вльот
майже половина БР за півгодини-годину. п'яний сів на високі ліміти і закінчилося це невтішно. 2020 чи 2021 рік. після того ніколи не граю під градусом на суттєві гроші. та і в принципі випившим вже давно нема звички вантажити покерний рум. тобто це виключення для мене захотіти пограти в карти на підпитку.
але це зараз.
а колись практикував. 
коштувало ~2к і це був весь профіт за доволі вдалий місяць тоді.

- найбільший плюс
в районі 4,5к за годину-півтори. 2025 рік.
мікс робочих 50 і 100 лімітів.
це була аномальна сесія, коли мене не можна було перемогти. це був не просто гадмод, а гадмод гадмода, де до всього ще й випав ББ-джекпот на ггпокер (який потягнув на 2.7к з зазначеного профіту). тобто коли мене і перемагали, то я все одно був в плюсі =)
але слід зауважити, шо це дуже непоказово. якшо хтось заносить сандейміліон, то не значить, шо тепер такий профіт в нього буде кожного місяця/року.

- слоти+рулетка
зрідка можу покрутити і зайти на чорне поставити. як і в букмекерці кинути пару баксів на якусь подію. але це все несерйозні суми типу 10-20 доларів. ну 30.
все зазначене по факту мінусова історія, а тому не зависаю на такому. 
слоти так взагалі у деморежимі іноді заходжу покрутити. elements від netent на мене діє, як споглядання рибок у акваріумі =)

--------------------

від себе скажу, шо загалом не радив би переводити покер з хобі у роботу. краще розвиватися в якійсь обраній сфері.
покер - азартна гра на гроші. і це дуже тонкий лід, який може привести до невтішного фінішу.

існує статистика від сео патіпокер, який років 5 тому заявив про ~30% плюсових гравців на їхній платформі😁і це виглядає, як спотворена реальність.
є більш відома стата про великі дистанції з 5%. на мою думку (не підкріплену нічим) скоріше шось типу до 10 чи 15. мах 20%.
але загалом на великих дистанціях для більшості це мінусова історія.

--------------------

PS: є думка, шо покер важка праця.
ну... з цим взагалі не згоден.
бути гарним лікарем, то непросто. фізична праця, то непросто. служити в ЗСУ, то непросто.

а сидіти катати в карти і вважати, шо це важко... по факту ти ж просто сидиш за компом і граєш в гру. шо тут важкого то? 🤷
це по суті така собі мрія з дитинства, аби 24/7 зависати за ігрульками на приставці чи пк. 

GL!

Оцінити блог:
14
Коментарі (19)
Україна Tankistador Фанат
Фанат

Як додатковий заробіток піде..Але не робота.Один день на мерседесі,в інший компостуєш квиток в трамваї,як ти підмітив.Не стабільно.Потребує вкладень.Але якщо раз в рік брать WPT,то можна

1 відповідь
Україна KatamaranUA Експерт
Експерт

згоден. і визнаю, шо з мого боку це було доволі авантюрне рішення свого часу. 
не раз були моменти, коли думав, шо зовсім скоро повернуся до офісної роботи. з самої очевидної причини: (с) "ваша казна спорожнюється, мілорд" =)

але на сьогодні якось більш-менш наче все склалося. як буде далі - ху ноус.

якщо раз в рік брать WPT,то можна

погодився б і на менше, але да. і тут згоден =)

Україна Andryu84 Фанат
Фанат

Як на мене то ти правий краще залишити покер як хобі . Про ЗСУ теж вірно був знаю . Успіхів тобі друже!!! 🤝😁

1 відповідь
Україна KatamaranUA Експерт
Експерт

🤝навзаєм ;)

Україна greenlarrow27 Легенда
Легенда

Теж хотів би заробляти покером, щоб не працювати зараз на роботі, але нажаль поки в мене так не виходить 🤷 Звісно, я завжди граю в плюс, бо не роблю депозити з 22 року, але інколи цей плюс може бути маленьким, що точно не вистачить на життя з сім'єю 😆 Тож покер зараз як хобі і додатковий заробіток 😊

Молодець, гарну тему розкрив 👏 Успіхів у подальшому 💪 💰 💰 💰 

1 відповідь
Україна KatamaranUA Експерт
Експерт

як на мене 100% найкраще місце для покеру у житті. десь собі там потроху грати. якісь фріроли, можливо іноді пробувати шось подорожче звичного для себе, поабузити промки, але без фанатизму щодо лімітів.

вище зазначив, шо хоча і бачив, шо у мене виходить, але майже 10 років серйозно не розглядав, як заробіток. 
особливо відчув, коли в 2011, здається, треба було почекати місяць-два (але вийшло у підсумку три) на потрібну мені вакансію і жив за те невелике покерне, шо було+невеликі гроші після звільнення.
і сам би я легко протягнув, але зустрічався з дівчиною, і це було ще те випробування 😁не те, шоб вона з мене шось тягнула. дуже все адекватно було, але це більше про те, як сам подивився на ситуацію.
все оце сьогодні є, а завтра нема і відповідна нестабільність надовго відігнала думки про стати якимось покерпро. +відповідальність не тільки за себе (і я вже мовчу, якшо б мова була про повноцінну сім'ю з дітьми).

так, вже з часом, загалом дотримуючись БРМ і маючи більш стабільну фіноснову можна трохи спокійніше шось планувати, але по факту це все зайняло роки. розумію, шо є генії типу федора хольца. або дуже пощатисло і втащив, як кріс манімейкер, але загалом це виключення, а не правила.

тому, повторюся, як хобі покер дуже ок, якшо це не тягне за собою фінпроблем і загалом не давить емоційно.

Україна DragonsIFUA Легенда
Легенда

Дякую за блог!!! 👍️

Цікаво було почитати про твій досвід!

Думки про професійне займання покером виникають при апстріку, та декілька даунстріків протяжністю 4-6 місяців відганяють такі думки) 

3 відповіді
Україна KatamaranUA Експерт
Експерт

дуже знайомо. коли апає, то все просто. коли ж фішки постійно їдуть не в ту сторону... ну, вказані перерви по півроку від гри в мене були спровоковані в першу чергу саме стріками.
бо чого б це, якшо виграєш, і не продовжувати грати?)


Україна DragonsIFUA Легенда
Легенда

У 2012 маючи БР $20 спробував 2 місяці грати СНГ по $0.25. Покер залишився хобі, яке через стріки закидав...

У коротких перших блогах описував свій старт:

Україна KatamaranUA Експерт
Експерт
Ставлення батьків, до покеру та мого бажання ним займатися маючи диплом після 5 років університету, було схожим із ставленням до наркомана, який зараз почне виносити усе з хати, а скоро і її закладе

😁дуже знайомо. але в моєму випадку ніколи сильно не вдавався у деталі. спокійно пояснював, шо своїх грошей не вкладаю і граю на невеликі суми. загалом батьки мене не чіпали по цій темі, але і не заохочували звісно.

часто просто і не знали, як багато (чи навпаки мало) часу приділяю грі. і скільки там програю чи виграю. 

та і шо мені було казати? з хати нічо не виносив. гроші не позичав і не просив. на роботу ходив і все там в мене норм було. загалом завжди розділяв офіс і покер і не катав на робочому місці.
єдине, шо засиджувався ночами, а зранку в офіс, але це буде дуже натягнуто, аби всерйоз сприймати зауваження на таку тему.

хоча вже звільнившись і заробляючи покером більш-менш гроші на життя чув періодично, "чи збираюся я йти на нормальну роботу"? =)

Україна Mag_P1e Експерт
Експерт

Дякую за такий "погляд зсередини"! Цікаво було прочитати

1 відповідь
Україна KatamaranUA Експерт
Експерт

🤝

Україна Gideon_First Еліта
Еліта

Привіт, цікавий блог, я так розумію ти зараз в більшій частині граєш омаху ? 

Цікавить таке питання: я відносно недавно теж зацікавився Омахою ПЛО4 і хотівби попробувати зосередитись більш детально на цій дисципліні, можеш дати декілька порад як для початківця, на рахунок БРМ відносно ліміту, на рахунок можливо якихось навчальних матеріалів і тд... і також можливо скажеш свою думку, скільки часу оптимально варто приділяти сесіям - відпочинку - навчанню.

Буду вдячний за відповідь )

3 відповіді
Україна KatamaranUA Експерт
Експерт
ти зараз в більшій частині граєш омаху

вітаю ;)
так, останній рік пло6, а до того років 5-6 грав класичне пло4.
піднімався з 4 ліміту і фактично закріпився на 50. потім перейшов у пло-шість і 4 карти граю дуже нечасто зараз.

декілька порад як для початківця

ну перше, шо буде багато дичини порівняно з нл) там її теж вистачає, але в пло відбитих екземплярів набагато більше. до цього просто треба буде звикнути, якшо збираєшся затриматися надовго.
при чому чим більше тих карт здають (пло5, пло6, пло7), тим деградація місцями набуває космічних масштабів😁

- 2, 4 і 10 ліміт не дуже відрізняються. додатковий софт, то гуд, але тут можна загалом обходитися і без нього. 

- преміумстартери, то класно, але тут навіть найкращі тузи проти рандома мають менше шансів, ніж в нл. на це треба зважати. "холдемщиків" одразу видно саме по тому, шо вони наче показують себе доволі адекватно, поки не починають запихувати АА** постфлопом на будь-якій дошці навіть проти двох опів.
гра то потлімітна. тут недорого заходити на маргінальних руках, які зачепившись у флоп вже легко мають 50% проти сильної оверпари.

- важливий рейкбек. тому слід підбирати рум, де він адекватний. я свого часу багато грав у іпокері. і конкретно в бетфейр (можна і редстар, але у них є невелика комісія на вивід), бо там ще періодично додавали лідерборди по пло4. навіть граючи нижні ліміти у призову зону потрапити можна було.
зараз наче рум не можна запустити на пк і гра доступна тільки через браузер... кому як, але мені так грати незручно.
якшо обирати редстар, то там можна і треба писати сапорту, аби нараховували релодбонус постійно. це окремо від рб, який там є.
888 теж непоганий вибір за рахунок поля. +там є умови для отримання додатково рб, якшо генеруєш чи то 30+$, чи то 50+$ в тиждень.

грати омаху без рб сенсу небагато. мені важко уявити, що існує якесь суперпасивне поле десь, де профіт буде перекривати відсутність рб.

за його рахунок можна грати системно в невеликий мінус при цьому по факту маючи + по касі. 

- осьо непоганий сайт statname.net, аби пробивати гравців. частина румів закрила доступ, але ті, що ні, то до 25 ліміту включно можна безкоштовно дивитися стату.
є рейт топ100 гравців, де теж можна побачити з ким ти маєш справу за столами.

на рахунок БРМ відносно ліміту

дивлячись як збираємося грати 😁якшо більш-менш адекватно, то 100 бі має вистачати. якшо системно качати діспу... тоді десь під 300, думаю.
на своєму прикладі і зважаючи, шо пло6 більш діспова, в мене активний бр в районі 150бі. хоча мене влаштує і 100.

якихось навчальних матеріалів

я свого часу дивився багато ВОДів і саме на них робив великий акцент.
але не знаю, чи коректно радити імена деяких гравців, бо вони може і хороші, але таки росіяни😁
з неросіян порадив би нандеса (https://www.youtube.com/channel/UCQIWNGKEIHM1B6NKcbKgMEg), але там непогано знати принаймні базову англійську.
спокійний адекватний гравець і грає виважено+аргументує свої дії. він то сам по собі з хайстейкс, але в нього є матеріали і з лімітів нижче. 
він є на твічі і періодично стрімить.
у нього також є свій сайт plomastermind, де є і безкоштовні матеріали. наприклад, оце має бути корисним (хоча сам не завантажував і не юзав)

ну і як база, то розібратися зі стартерами (легко гуглиться. наприклад, тут є https://www.pokerlistings.com/poker-strategies/omaha/potlimit-omaha-starting-hands)

скільки часу оптимально варто приділяти сесіям - відпочинку - навчанню.

ну тут все дуже індивідуально. я намагаюся не грати більше 2-3 годин за сесію, хоча це не якесь суворе правило. за день можу зіграти 2 чи 3 такі.
є звичка після мінусових днів і відіспавшись грати короткі сесії по 10-20-30 хв зі стоплосом в 2 бі. і грати їх хоч по 5-6 штук, але робити перерви хоча б по півгодини.
так, шоб зависнути на 6-8-10 годин, то буває нечасто, але буває. просто тому, шо так довго важко утримувати більш-менш нормальну концентрацію. тому мені краще 2-3 невеликі сесії, ніж одна велика.

щодо навчання - це теж індивідуально. раніше по кілька годин на день приділяв. зараз ВОДи вже майже не дивлюся, але ковиряюся у роздачах проти опонентів з якими граю часто. шось типу індивідуального підходу до постійних опів, аби краще підлаштовуватися під них.

щодо відпочинку, то завжди роблюсобі хоча б один повноцінний день на тиждень. краще 2-3.
але це я. хтось може сам по собі грінд-машина спроможна катати по 12 столів нонстопом. 

PS. якшо є якісь уточнення чи ще питання - пиши ;)

Україна Gideon_First Еліта
Еліта
деградація місцями набуває космічних масштабів😁

я лише стріми дивився по пло6,7 але таке враження ніби там просто чистий рандом 😅


На рахунок рейкбеку : 888 мінус для мене, там пробував верифік разів 20 ) без толку )

З того що ти написав то залишається лише Редстар, а що на рахунок GG або PS ?

Ще хочу запитати про програми для збору рук, статистики, якими ти користуєшся ?

На рахунок БР зрозумів, просто думав що Омаха(навіть PLO4) все-таки більш диспова ніж Холдем, тому думав можливо там більше БІ потрібно )


я намагаюся не грати більше 2-3 годин за сесію

Такий варіант для мене теж найбільш оптимальний, бо я побільшій частині грав зум, а там у мене дуже швидко дах плавився, якщо довго сидіти 😂


P.S Дякую за таку детальну відповідь і навчальні матеріали ) Буду погружатись у цей світ Омахи 😁 якось раніше не сильно звертав увагу на цю дисципліну, а зараз сильно зацікавило і хочеться розібратись і почати набивати якусь дистанцію

Україна KatamaranUA Експерт
Експерт
я лише стріми дивився по пло6,7 але таке враження ніби там просто чистий рандом

ну... пло6 зі сторони так виглядає, але таки не зовсім, якшо пограти (однак точно не раджу одразу туди залітати. після якогось часу в пло4 - да, можна спробувати, але це специфічна дисципліна). хоча пиханина там відбувається регулярно. це правда.

щодо пло7 скоріше погоджуся =) трохи пограв на вбет і наче різниця в +1 карту, але це просто якась малосенсова лудокатка для мене.
може просто не до кінця розібрався. чи пул гравців на вбет такий.. не знаю. але не планую таке грати.

888 мінус для мене, там пробував верифік разів 20 ) без толку )

тут розписував, як пройти ;)

що на рахунок GG або PS ?

за гг зустрічав пости, шо рейк високий і це хіба багато гріндити на топ3 лідербордів, аби його бити.
в пс бувають хороші акції під омаху. при тому, шо там просто треба в день зіграти скількісь рук не обов'язково рейкових. просто рандомно нараховуються бали. осінью була аналогічна тільки під АоФ формат.

особисто в мене в пс чогось не складається, хоча рум норм. трафік є. софт так взагалі найкращий на мою думку.
рб є, хоча треба молотити його доволі багато, аби отримати хороший %. 


програми для збору рук, статистики, якими ти користуєшся ?

востаннє користувався хм2 ще коли грав холдем (тобто дуже давно). загалом корисна штука, звісно, але мені на мікролімітах вона не особливо була потрібна.
на пло6 наче теж не бачу поки необхідності брати.

Омаха(навіть PLO4) все-таки більш диспова ніж Холдем

та наче і да, але це дивлячись як грати будеш. якшо маньячити, то БР може сильно швиряти вверх-вниз.
з іншого боку грав з регами, які знаходили баланс і розривали ліміт з показниками по 30+bb/100. грали в агресивному стилі близько до маньячного.

грав зум

я б радив грати стандартні столи. тим паче, якшо ти швидко від зуму втомлювався ;)

зараз сильно зацікавило і хочеться розібратись і почати набивати якусь дистанцію

спробуй. я свого часу перейшов, бо в холдемі таке враження склалося, шо вже і на нл2 одні реги та півреги сиділи. в таких складах грошей багато не заробиш.
а в пло в цьому плані все-таки полегше. ~10bb/100 на нл25 я б точно не зміг на дистанції видавати. а на пло25 - да. видав.
можна було б і краще, але дисципліна в мене хромає. періодично тільтував.

Україна Gideon_First Еліта
Еліта
Користувач видалив свій коментар
0 відповідей
Україна Fat_Santa Еліта
Еліта

З Новим Роком, друже!🥳🎉🎅🌲🥂 Успіхів в новому році🤝 

Твої блоги, можна навіть не читати, а автоматично ставити плюс➕😍 Жартую)) Дуже гарно пишеш👏


покер мені дає свободу.
незалежність і дохід.
говорив він їй в трамваї
компостуючи талон.
(с) автора не пам'ятаю. переклад +/- точний)


Покер дає мені свободу,

але поки п'ю із хлоркою воду😁

1 відповідь
Україна KatamaranUA Експерт
Експерт
🤝Покер дає мені свободу, але поки п'ю із хлоркою воду😁

😁

Твої блоги, можна навіть не читати, а автоматично ставити плюс➕😍 Жартую)) Дуже гарно пишеш👏


З Новим Роком, друже!🥳🎉🎅🌲🥂 Успіхів в новому році

навзаєм! ;) 🤝



Незареєстровані користувачі не можуть залишати коментарі.
Будь ласка, увійдіть або зареєструйтеся.